Sunday, 10 March 2013

Kembali Padamu - Zulfati Hanis


credit:mrgoogle

Bukan kehendak Nora Adline menerima Hadzwan hadir dalam hidupnya. Tapi kerana kasih pada papa membuatkan Nora Adline terpaksa. Namun kehadiran Hadzwan tidak mampu diterima oleh hati Nora Adline ketika itu. Malah kematian papa lebih membuatkan mereka terpisah jauh. Namun ketentuan takdir siapa yang tahu. Jika itulah jodoh kita, mana mungkin kita menolaknya. Itulah yang terjadi pada Nora Adline. Setelah berpisah selama beberapa tahun, cinta mulai berputik di hati Nora Adline buat Hadzwan yang masih setia dengan cintanya. Tapi kemunculan Rifqy, Khairul Nizam, Azrie tidak lupa juga Qistina dan Aida Nadiah mengeruhkan kembali cinta yang mula berputik di hati Nora Adline dan Hadzwan. Kekangan daripada keluarga Hadzwan turut membuatkan hati dan perasaan Nora Adline terluka. Mampukah Nora Adline dan Hadzwan mengharungi semua dugaan dan rintangan itu demi menggapai sebuah cinta?
“You tell me, Wan. I sendiri tak tahu. Kita kahwin pun kerana arwah papa. Secara jujur I masih tak dapat terima you dalam hidup I.” – Nora Adline.
“Kau orang ni memang gilalah. Mana ada orang kahwin macam kau orang ni. Nama aje dah kahwin, tapi seorang kat hulu, seorang kat hilir. Apa erti perkahwinan bagi kau orang berdua ni? Aku tak tahulah.” – Kamil.
“It’s not that easy, Nora. I benar-benar cintakan you. Malah I mencintai you sejak kita masih study di London lagi. I ingat bila jumpa you semula, I dapat memiliki sekeping hati you. Tapi akhirnya I kembali kecewa.” – Rifqy.
“Kenapa mesti kita diuji begini, sayang? Kenapa amat sukar untuk kita hidup bersama? Abang amat mencintai sayang.” – Hadzwan.


p/s: "Nora Adline", sedapkan nama tu. Tapi lagi sedap kalau "a" yang lepas "r" menggantikan tempat "e". Hehe. My novel list here.

No comments: