Saturday, 30 March 2013

5th Giveaway by Aimi Wardina

TAMAT

Assalamualaikum readers.
Another GA. Hehe.

klik banner untuk join

Mereka yang di'tag' :
2- Sabrina.
3- Sofea.





30/03/2013

Friday, 29 March 2013

Sweet GiveAway by Putry Mirah

TAMAT

Assalamualaikum readers. This is my third join GA for today.
Actually, Ad join ni pun sebab adik Ad yang tag. So, dah alang-alang tu, join je la sekali.
Hehe.

klik banner untuk join

My facebook here.
Friend yang di'tag':
2- Sabrina.



Actually, Ad malas nak post panjang. Hehe. So, Ad buat apa yang wajib dibuat je la ye. 
Nanti kalau ada masa, Ad akan update yang full punya. Maaf.
Wassalam.





29/03/2013

1st Giveaway by LINA'S JOURNEY

TAMAT

 

hai semua harini aku rasmikan 1st giveaway from LINA'S JOURNEY
hadiah menarik akan diberikan. 5 pemenang dicari
klik banner untuk join


 

senarai hadiah:
2 helai A dan 2 helai B
1 hadiah misteri

giveaway berlangsung dari 26/3/2013-16/4/2013

syarat:
  • Blogger Malaysia
  • follow blog LINA'S JOURNEY dan like fanpage BLOG LINA'S JOURNEY
  • buat entry bertajuk "1st Giveaway by LINA'S JOURNEY" 
  • Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML dan Publish entri.
  • tinggalkan link entry anda di kotak komen

apa yang penting!
  •  pemilihan pemenang berdasarkan TOP REFERRAL
  • giveaway ini akan terbatal jika peserta tidak melebihi 50 peserta
  • peserta yang tidak ikut syarat senang diatas, serta merta n automatik BATAL!!



29/03/2013

Mini Giveaway #2 Iezwa Razk

TAMAT
klik banner untuk join



Tarikh tamat : 8 April 2013






29/03/2013

Thursday, 28 March 2013

Tuesday, 26 March 2013

We Were In Love

Assalamualaikum readers.
Just wanna share this song. Had been my fav and AL fav.
He once said that my face looks like one of the singer. But I think it's not same at all.
Hmm. Enjoy.






credits : [youtube][TheKpopSubber3][jgmb829]

Sunday, 24 March 2013

Mini Giveaway Aisyah Humaira

TAMAT

Assalamualaikum readers.

(klik banner untuk join.)

Mini giveaway : 23 Mac - 31 Mac 2013
Jom ramai-ramai join!!!



First time Ad join giveaway. Harap2 menang la. Hehe.




24/03/2013

You Can't Do That

Assalamualaikum.
Just another stop by about fav song.




credits : [youtube][kpopstreamonline01]

Sunday, 17 March 2013

Wednesday, 13 March 2013

Monday, 11 March 2013

Bila Cinta - Suria Fatin


credit:mrgoogle

Fatin;
Hidup cukup indah kalau kita bijak menghias pandangan kita. Ahli sihir? Huh, mamat tu? Entah la. Cinta??? Hmm… aku pernah dengar la orang kata, kalau kita suka dekat seseorang tu… luahkan! Kalau tidak… kita mungkin akan terlepas. Tapikan, macam mana kalau kena tolak? Tolong la… walaupun tak pernah kena, tapi dengar pun dah cukup menyeramkan! Atas sebab tu aku rasa cukup gembira menerima kata cinta Azlan.
“Wahai ahli sihir duni kegelapan! Cintakah aku pada kau? Kalau betul, bila?”

Hafez Azfar;
Bukan cinta tak pernah memahat. Malah serik pernah terpaku. Tapi kenapa la dengan budak seorang ni kata cinta seperti hilang sebutan? Dia yang tak ubah seperti kafein! Tapi tu la… macam aku pernah cakap, mungkin masa bertingkah dan takdir di tempat lain. Maafkan Hafez, Azlan… Fatin, kalau benar aku menjadi penghalang.
“Aku telah jatuh cinta padamu, Fatin. Tapi tolong jangan tanya sejak bila. Aku sendiri tak pasti.”

Haikal Azlan;
Perempuan? Cinta? Aku langsung tak dapat terima definisi yang mereka semua bagi. Maaf mungkin aku sukar untuk terima. Tapi cukup la perit jalan yang aku tempuh semua sebab dia. Dia yang sepatutnya melindung bukan melepaskan. Tapi aku dah jumpa seseorang yang secara tidak sedar mengalih persepsi aku. Fatin, terima kasih. Tapi mungkin ke aku yang terlewat atau semuanya memang langsung tak bermula?
“Bila semua ni akan tamat? Ataupun semua ni adalah satu tanda cinta baru bermula?”


p/s: my novel list here.

Akulah Cinderella - Nozi Danisya


credit:mrgoogle

Nur Aisyah yang biasa dipanggil Syah adalah seorang gadis manis yang cekal menggalas tugas kedua orang tuanya yang telah pergi buat selama-lamanya. Seorang yang tegas, bertanggungjawab dan sangat melindungi lima orang adik-adiknya. Ketiadaan ibu dan ayah memaksa dia membulat tekad berhenti sekolah untuk bekerja dan menukar imej menjadi seorang tomboi demi tidak menjadi mangsa buli lagi.

Takdir telah menentukan Syah bertemu dengan Shafiq, seorang lelaki yang panas baran dan bermulut celupar yang dilabel sebagai musuh utamanya. Bencinya terhadap lelaki itu melangit tinggi sehingga dia telah mengisytiharkan perang terhadap lelaki itu. Pertengkaran demi pertengkaran tercetus di antara Syah dan Shafiq dek kerana ego masing-masing.
“Oi mangkuk ayun! Kau ni apa hal? Nak cari gaduh ke?”
"Oi pendek! Kalau aku gaduh dengan kau pun tak seronok tahu? Lembik!”
Secara kebetulan juga Syah telah menyelamatkan nyawa Datin Zulaikha, seorang wanita kaya yang baik hati dan juga ibu kepada Syafiq. Kesengsaraan hidup Syah telah menyentuh hati Datin Zulaikha dan cuba untuk membalas budi baik gadis itu dengan mengambil Syah dan adik-adiknya sebagai anak angkatnya tanpa pengetahuan lelaki itu. Bagaiman reaksi Shafiq?
“Apa ni? Nak cari gaduh ke?”
“Apa dia? Aku buat apa?”
“Kau luku kepala aku tu kenapa?”
Bolehkah mereka berdamai? Bolehkah Shafiq menerima Syah dan adik-adiknya? Adakah Syah akan selamanya menjadi tomboi dan bersikap dingin terhadap Shafiq? ‘Akulah Cinderella’ ada jawapannya.




p/s: tiap kali baca novel ni, mesti teringatkan kenangan dengan NA. my novel list here.

On and On

Assalamualaikum readers.
Because of my laziness to share any story about my life today, I decided to share my another fav music.
Hehe. Sorry.








credits : [youtube][Serim An][D3LyricooL3xiLou]

Sunday, 10 March 2013

Andai Itu Takdirnya - Siti Rosmizah


credit:mrgoogle
“Jangan salah faham Puan Sri. Kemaafan yang diberi tidak akan sama sekali menjadikan saya lupa pada kedudukan diri saya ini. Saya tak boleh membuang pangkat itu ke tepi hanya kerana kesalahan yang pernah dibuat pada saya.”
“Saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak-anak saya juga telah jadi anak yatim sebelum masanya. Sembilan bulan saya mengandung mereka tanpa suami di sisi. Saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling.”
Andai itu takdir-Nya, dia akan menempuhinya dengan tabah dan sabar. Apa yang penting sekarang adalah kebahagiaan anaknya, Dania. Sekurang-kurangnya, bila Aleya menutup mata, kehidupan Dania akan terbela.
“Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh dengan onak dan duri ini, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu untuk bertahan lagi, hatiku lebih keras dari kerikil."



p/s: novel paling sedih yang Ad pernah baca. ='(. my novel list here.

Kembali Padamu - Zulfati Hanis


credit:mrgoogle

Bukan kehendak Nora Adline menerima Hadzwan hadir dalam hidupnya. Tapi kerana kasih pada papa membuatkan Nora Adline terpaksa. Namun kehadiran Hadzwan tidak mampu diterima oleh hati Nora Adline ketika itu. Malah kematian papa lebih membuatkan mereka terpisah jauh. Namun ketentuan takdir siapa yang tahu. Jika itulah jodoh kita, mana mungkin kita menolaknya. Itulah yang terjadi pada Nora Adline. Setelah berpisah selama beberapa tahun, cinta mulai berputik di hati Nora Adline buat Hadzwan yang masih setia dengan cintanya. Tapi kemunculan Rifqy, Khairul Nizam, Azrie tidak lupa juga Qistina dan Aida Nadiah mengeruhkan kembali cinta yang mula berputik di hati Nora Adline dan Hadzwan. Kekangan daripada keluarga Hadzwan turut membuatkan hati dan perasaan Nora Adline terluka. Mampukah Nora Adline dan Hadzwan mengharungi semua dugaan dan rintangan itu demi menggapai sebuah cinta?
“You tell me, Wan. I sendiri tak tahu. Kita kahwin pun kerana arwah papa. Secara jujur I masih tak dapat terima you dalam hidup I.” – Nora Adline.
“Kau orang ni memang gilalah. Mana ada orang kahwin macam kau orang ni. Nama aje dah kahwin, tapi seorang kat hulu, seorang kat hilir. Apa erti perkahwinan bagi kau orang berdua ni? Aku tak tahulah.” – Kamil.
“It’s not that easy, Nora. I benar-benar cintakan you. Malah I mencintai you sejak kita masih study di London lagi. I ingat bila jumpa you semula, I dapat memiliki sekeping hati you. Tapi akhirnya I kembali kecewa.” – Rifqy.
“Kenapa mesti kita diuji begini, sayang? Kenapa amat sukar untuk kita hidup bersama? Abang amat mencintai sayang.” – Hadzwan.


p/s: "Nora Adline", sedapkan nama tu. Tapi lagi sedap kalau "a" yang lepas "r" menggantikan tempat "e". Hehe. My novel list here.

I'm Sorry

Assalamualaikum readers.
Just stop by to share another fav song.







credits : [youtube][jgmb829][Kpopfanzone]

Friday, 8 March 2013

Succeed In Changing Blog Colour

Assalamualaikum readers. 
Today I just want to tell you guys that I'd change my blog colour totally.
I also want to give credits to those blogs who had help me.

before

after


before

after


Credit goes to :
4- Iron DJ.


p/s: thx guys. next time i'll use urs again. hehe.

Thursday, 7 March 2013

Betulkah - Amanda Aniqah


credit:mrgoogle

Kahwin susah, tak kahwin pun susah. Dilemanya. Tak nak kahwin sebab rasa hati masih belum mahu kahwin. Tapi orang sekelilling dah sibuk tanya siapa pasangan. Bengangnya dunia seorang wanita bila dah cukup umur. Betulkah sekarang masanya yang sesuai untuk berkahwin? Betulkah sudah muncul calon yang telah dipasangkan sejak Luh Mahfuz? Betulkah pemilik tulang rusuk sudah menjelma? Cinta sangat kompleks. Bukan sesenang kira 1, 2 & 3. Atau macam kita selesaikan masalah matematik head capacity (Q=mc) masa sekolah menengah dulu. Cinta memang sukar dijangka. Maka sampai sekarang berat nak terima cinta. Tapi bila si dia berkata I love U, terus lari sebatu jauhnya. Bolehkah terima cinta dari seorang teman?
“Women are like internet virus. First, they enter your life, scan your pockets, transfer money, edit your mind, download their problems, delete your smile and hang your life.”                        – Nur Mawarni.
“You know you have me. Itulah gunanya kawan. Saling bantu-membantu. Saudara, kita akan peroleh begitu sahaja. Tapi kawan, kita sendiri yang kena cari.”                                               – Farhan.
“Tuhan bagi anggota kita secara berpasangan. Kenapa Tuhan kurniakan sekeping hati untuk kita? Kerana Tuhan memberi sekeping hati lagi kepada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah cinta.”                                                                                                                                     – Anuar.
“Hai, tak puas lagikah cipta tension island ni? Baru kena pinang, belum ajak terjun Effiel Tower, tapi dah macam burung tak jumpa sarang yang sesuai.”                                                            – Melati.
“Aku tak layak untuk sesiapa.”                                                                                               – Nurul Suhailah.


 p/s: my novel list here.

Mak Datin Isteri Cikgu - Dannie Sofea


credit:mrgoogle

Ayra, seorang gadis yang ceria mula berubah sikap dengan kehadiran SMS daripada seseorang yang tidak dikenali. SMS yang diterimanya itu jelas menunjukkan bahawa si pengirim itu mengetahui kisah silamnya yang cuba dilenyapkan dari kotak ingatan. Dia bukan pembunuh! Itu hanyalah satu kemalangan! Dia tidak akan membiarkan lelaki itu berlumuran darah dan menanggung kesakitan jika lelaki itu tidak melayannya bak seorang tawanan. Segalanya sudah terlambat. Jalan penyelesaiannya adalah dengan melarikan diri dan cuba membina hidup baru di perantauan. Kehadiran seorang lelaki seiras wajah insan yang paling dibencinya suatu ketika dulu mengeruhkan lagi keadaan. Sudikah Ayra menerima Shahrin Adiy kembali setelah segala kekusutan dileraikan? Sanggupkah dia melukakan hati Nadira, teman yang telah banyak membantunya?
“Aku tak kisahlah kau kenal aku ke tak. Yang penting aku dah jumpa kau. Dan aku tak akan lepaskan kau kali ni. Dan kau jangan harap dapat lepaskan diri dari aku kali ni!” – Shahin Adiy.
“Bila dah jumpa lelaki yang memenuhi citarasanya, dia terus berusaha mendapatkannya walaupun terpaksa melukakan hati kawan baik sendiri.” – Nadira.
“Aku dan Adiy jumpa semula kerana Dira. Aku ingatkan Adiy dah lupakan aku. Jadi aku diam saja, buat-buat tak kenal dia. Aku memang tak harapkan apa-apa. Aku sendiri sudah memulakan hidup baru sebaik sahaja aku melangkah kaki ke semenanjung.” – Ayra.


p/s: my novel list here.

Wednesday, 6 March 2013

One Shot

Assalamualaikum. Here's my new fav music.







Influenza Cinta - Levis Delisya


credit:mrgoogle

Tragedi yang meragut seluruh ahli keluarganya meninggalkan Yasmin sebagai pewaris tunggal Hotel Eden Garden. Lalu bermulalah episode kembara mencari suami di mana Yasmin perlu memilih calon paling layak sebagai peneraju hati dan hotelnya. Kebetulan, calon terakhir iaitu Ezad Hakimi merupakan cinta pertama Yasmin. Namun, bagi Ezad Hakimi, Yasmin sekadar bayangan silam yang ingin disingkir ke tepi. Sementara kisah Ezad Hakimi dan Yasmin penuh dengan sengketa dan misi dendam yang belum terlaksana, Zul Khuzaimey hadir dengan perisa cinta yang manis bergula. Siapa yang harus Yasmin pilih? Ezad Hakimi yang tawar tak berperisa atau Zul Khuzaimey yang pernah menyandang gelaran Mr. Kasanova?
“Biarpun saya marah, saya caci, maki dan pukul awak, awak tak boleh tinggalkan saya!” – Yasmin.
“Apa bezanya aku pilih untuk terus menderita kalau memang ditakdirkan aku takkan bahagia?” – Ezad Hakimi.
“Lekaslah buka matamu dan lihat siapa sebenarnya yang mencintai kau, Min.” –  Zul Khuzaimey.



p/s: my novel list here.

Tuesday, 5 March 2013

Sayangku Casper - Mazni Aznita



credit:mrgoogle

Tia Adila gadis yang sering dibuli emak dan kakak tirinya. Demi amanat si ‘granny’, Tengku Rafique, seorang anak muda sampai Kuala Lumpur untuk mencari cucu Madame Marianne yang hilang sejak kecil. Adelie de Casper mahu segera dijejaki untuk menghalang niat jahat ‘daddy’nya. Kerana tidak tahan dengan perbuatan emak tirinya, Tia Adila mengambil keputusan melarikan diri. Bukan dekat tapi ke Paris! Tak disangka-sangka Tengku Rafique juga menaiki penerbangan yang sama ke Paris lalu bermulalah perjalanan Tia Adila yang penuh dengan kejutan, kebahagiaan dan cinta yang tidak lagi berakhir sepantas angin.
“Zaman moden macam ni pakai prepaid lagi ke? Miskin betul! Tinggal seringgit pulak tu. Nak buat calling macam mana ni?” – Tengku Rafique.
‘Tia Adila terpanar. Panas hatinya mendengar kata-kata lelaki itu. Ingat aku ni sengkek sangat ke? Tolong sikit ya! Kalau semua penculik-penculik di Kuala Lumpur kenal siapa ayah aku, berderet-deret mereka semua nak menculik aku untuk menuntut tebusan. Masa tu baru kau tahu.’ – Tia Adila.
“Jangan-jangan awak sengaja, kan? Campur yang ini dah tiga kali awak jatuh atas saya. Saya ni lelaki, bukannya malaikat. Kalau lagi sekali awak buat macam ni, saya rasa saya kena kahwin dengan awak. – Tengku Rafique.

p/s: my novel list here.

Sunday, 3 March 2013

Rain Sound

Assalamualaikum readers.
I just stop by to share my other fav music.
Enjoy watching and hearing. <3





Friday, 1 March 2013

The Climb

Assalamualaikum readers.
Just wanna post my another english fav song.

official mv


lyrics



01/03/2013