Monday, 21 January 2013

Mutiara Kata #2



Awak adalah element penting dalam hidup saya yang membentuk compound-compound kebahagiaan dan keceriaan dan menghasilkan atom-atom persahabatan yang abadi...
Tidak cerialah hidup jika tiada ion positif dan negatif yang menjadi rencah kehidupan...
Kadang-kadang kita tidak sependapat atau mungkin bergaduh...
Tapi ingatlah, tanpa awak matter dalam kehidupan saya mungkin hambar seperti hening pagi...

Ukirlah senyuman yang paling manis kerana selain sedekah, senyuman itu ibarat lukisan rahsia hati...
Dan senyuman itu tidak menyakitkan tetapi menjadi penawar hati yang sakit...

Buat teman...
Tak terasa bila dia pergi, tapi sayu bila dia tak kembali...
Mencarinya dengan hati suci lebih indah, daripada memiliki tapi tak menghargai...
Dia datang tanpa seruan, dia pergi tanpa alasan...
Kejarlah dia sebelum hilang dari pandangan, kerana hadirnya anugerah yang tiada bandingan...
Syukran Ya Allah for the gift of "UKHUWAH"...

Walau MOMENTUM HIDROGEN pecah sekalipun, walau sejitu mana ikatan H2O, setiaku padamu sebagai sahabat tiada SISIHAN RELATIF...
Bersifat kenyal bak ikatan KOVALEN...
Walau terdapat AGEN PENURUNAN, tiada berlakunya PROSES PENGOKSIDAAN...
Tiada yang dapat memisahkan kita ibarat ikatan ZARAH dalam PEPEJAL...
Tiada perpisahan walau dikenakan HABA...
Malah yang berlaku hanyalah GETARAN, yang menguatkan ikatan kita untuk selamanya...

Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku...
Sahabat yang baik adalah yang seiring denganku, dan menjaga nama baikku ketika aku hidup selepas mati...
Ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan, kerana aku akan merasa senang...
Semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri...
Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati, yang tidak luntur dalam suka atau duka...
Jika aku dapat, aku ingin setia padanya...


credit to: all my friends

No comments: